17-18 augusti – äntligen framme

17 augusti

Då var det dags! Säga hejdå till alla utbytesstudenter på Soft Landing Camp och bege sig till värdfamiljen i Dallas. Flygen som skulle ta studenter till ställen som Washington state, North Dakota, Idaho, Ohio, gick sporadiskt hela förmiddagen. Vi var fem stycken studenter som skulle flyga via Boston till Dallas vilket kändes bra. Flyget gick 11.25 från Newark airport och efter en timme var vi framme i Boston. Där köpte vi tillsammans något att käka för att hålla humöret uppe tills vi skulle träffa våra värdfamiljer.

Efter fyra timmars flyg från Boston var vi äntligen framme! Det var sex nervösa studenter som klev av planet för att med lite darriga steg gå mot utgången. Tillsammans klev vi ut genom dörrarna och möttes av välkomnande ansikten från alla håll. Alla värdfamiljer var där och nervositeten bytes istället ut mot en lättnad att äntligen vara framme. Tillsammans gick jag och min värdmamma Nina och hämtade bagaget för att sedan åka på en liten guidad tur genom staden. Nina visade mig Downtown Dallas med alla sina höga skyskrapor och sedan även området där hon bodde. Detta område var mycket känt för sina restauranger och det märktes, på varenda gata fanns alla möjliga restauranger. Efter en mycket bra tur med bilen parkerade vi på uppfarten till en gammalt stenhus som ska vara mitt hem för 10 månader framåt. Väl inne i huset möttes jag av tre nyfikna katter som alla undrade vad det var som pågick. Jag var utsvulten och därför gjorde Nina en välsmakande tacos åt oss två. Under middagen kom även min lokala kontaktperson Yolanda förbi för att se så att allt hade gått bra. Allt nytt denna dag gjorde mig väldigt trött så efter en trevlig första middag gick jag till sängs i en bred säng i mitt nymålade rum.

18 augusti    

Efter en liten sovmorgon vaknade jag upp till skrammel i köket. Det var inte Nina som var där utan min värdsyster Chandler som hade jobbat hela natten. Då både hon och Nina inte var mycket för frukost gjorde Chandler en omelett bara till mig. Vid matbordet delade jag även ut några presenter till de både som en ”tack och ankomst”-gåva. Denna dag skulle bestå av ett besök på skolan och sedan en liten tur till ett av de stora galleriorna i staden. Skolbyggnaden var mycket pampig, väl där fick vi dock veta att det krävdes ännu mer pappersarbete innan jag kunde välja klasser vilket medförde att vi skulle återkomma under morgondagen.

Efter en rundtur på gallerian bar vi av till en restaurang för att käka lite. Då Nina har testat de flesta restaurangerna i området vet hon vilka som är bäst. Jag föreslog italienskt och Nina körde direkt till den restaurang som hon ansåg hade den bästa italienska maten. Även Chandler hängde med och vi var alla mycket belåtna efter besöket på restaurang Terilli’s. Under kvällen skulle både Chandler och Nina jobba så då fick jag sysselsätta mig själv hemma i huset. Jag hade tillgång till massor av filmer och hade det ganska bra i min ensamhet. Dock är man aldrig helt ensam här hemma då alla tre katter konstant springer runt i huset. 

Alla utbytesstudenter på Soft Landing Camp.

Alla utbytesstudenter på Soft Landing Camp.

Jag, Nina och Chandler på restaurang Terilli's.

Jag, Nina och Chandler på restaurang Terilli’s.

Italian food

Italian food

       

 

 

Kommentera

